Osnovna škola Mate Lovraka Županja

RASPORED ZVONJENJA I VOZNJE.pdf

Popis udžbenika

Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2016. godinu

Ispis statistike od 6. 5. 2020.

Terenska nastava - „Posjet osmih razreda Vukovaru“ – projekt MZO i MCDR Vukovar
Autor: VALENTINA Kobašević Karaula, 17. 12. 2019.

Ponedjeljak 9.12.2109. godine

Učenici osmih razreda naše škole ustaju u ranim jutarnjim satima, oko 5  sati, da bi došli do prvog odredišta današnjeg dana, na prostor između škole i crkve, ali ne sa svrhom nazočnošću zornicama, nego rodi terenske nastave koja je rađena po projektu MZO i MCDR Vukovar (Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar ) „Posjet osmih razreda Vukovaru“.

Više o samom izletu u nastavku, kao i fotogalerija.

Pred školu u 5:55 sati dolazi zeleni autobus s oznakom FlixBus , kojim smo putovati do Vukovara. Na put ne idemo sami u busu, nego su s nama putovali i učenici i OŠ Mare Švel-Gamiršek iz Vrbanje, tako da do Vukovara ne idemo ustaljenom rutom Županja – Vinkovci – Vukovar , nego idemo preko Bošnjaka do Vrbanje kako bi se i njihovi osmaši pridružili nama u busu. Od Vrbanje idemo autocestom do Lipovca, pa dalje putem Apševci – Podgrađe – Njemci – Đeletovci – Orolik – Negostalci do Vukovara , gdje u MCDR Vukovar ( bivša vojarna u Vukovaru)  dolazimo u 7:30 sati.

U MCDR Vukovar sačekali smo da nam se pridruže i druge škole koje su danas obuhvaćene  ovim programom kao i mi, a to su naši susjedi OŠ Ivana Kozarca Županja i OŠ Mladost  Jakšić.

U 8 sati smo imali doručak u restoranu Istra u okviru MCDR.

U 8:30 već smo došli na prvo predavanje u hostelu Dubrovnik , dvorana 1 – 3 kat, a tema je „Domovinski rat“.

Po završenom predavanju , u 9:30 , krenuli smo u razgledanje postava MCDR Vukovar s naglaskom na Bitku za Vukovar. Prvo smo ušli u paviljon 1 gdje su nam na samom ulazu prezentirani događaji koji su prethodili borbama za Vukovar, kao i strukturu stanovništva oko Vukovara. Voditelj naše skupine bio je časnik hrvatske vojske i sam učesnik borbe za Vukovar, te nam je istaknuo i zapovjednike obrane Vukovara i druge zaslužne zapovjednike i borce. U samom paviljonu na par postaja ispred karti događanje i slika iz rata, časnik nam je dočarao događanje iz tog perioda. Poslije smo ušli u paviljom 2 gdje je u prvom dijelu pokazano kako su izgledale spavaonice u logorima u  koje su Srbo-četničke horde potpomognute takozvanom JNA vodili i mučili zarobljene branitelje. U drugo dijelu rog paviljona vidjeli smo naoružanje kojim su se služili naši branitelji u cilju obrane grada Vukovara , ali i cijele hrvatske. Nakon ovog paviljona izašli smo na otvoreno  i časnik nam je pokazao ( sa nešto veće udaljenost) tenkove, višecjevne bacače raketa, avion, oklopno-mehanizacijska prijevozna sredstva, …..

U 10:30 krećemo busom u razgledanje memorijalnih lokacija . Prvo prolazimo pored Veleprometa – u čijim su hangarima mnog branitelji mučeni, idemo dalje obilaznicom ka Borovu, i prolazimo pored „Kukuruznog puta“ ili mnogi će reći „Puta života“ , jer to je bio jedini put kojim je Vukovar bio povezan sa Hrvatskom, a taj put je makadamska cesta između Vukovara i Bogdanovaca, putem koje su branitelji dobivali pojačanja, hranu i druge potrepštine. Busom preko Lužca dolazimo do kompleksa nekada gospodarskog giganta Vukovara  - Kombinata Borovo, te odlazimo do mjesta gdje je bila izdvojena bolnica u skloništu kombinata. Cijelim tijekom vožnje časnik nam je pojašnjavao događanje sa pređeni terena. Uz panoramsko razgledanje navedenog došli smo  i do Trpinjske ceste, ili je mnogi nazvaše „Groblje tenkova“, jer su na njoj naši branitelji zaustavili mnoge tenkova JNA  ili srpski hordi koji su išli ka okupaciji i uništavanju Vukovara. Zaustavili smo se ispred jednog tenka i spomenika zapovjednika tog dijela grada – Blage Zadre , gdje je sagrađen Spomen dom hrvatskih  branitelja. Uz stručni komentar voditelja razgledali smo Dom i zaustavili se za kupnju suvenira. Od Trpinjske ceste krenuli smo ka Bolnici i posjetili njen spomen dio na Domovinski rat. Upoznati smo sa uvjetima života rada u vrijeme rata, prošli kroz prostore čije postavke asociraju na to vrijeme u bolnici. Mnogi branitelji su iz bolnice odvedeni u smrt ili Ovčaru pa smo i mi dalje krenuli tim putem Sljedeće zaustavljanje bilo je na Memorijalnom groblju, gdje su zapaljenje svijeće i odana počast svim poginulim i sahranjenim braniteljima. Naš put memorijalnim lokacijama smo završili na Ovčari – prvo kod posjeta Spomen domu Ovčara – gdje se u tami ispisuju imena pogubljenih branitelja koja kroz centralnu spiralnu jamu odlaze zauvijek u Hrvatsku zemlju, a njihove slike neprestano izmjenjuju po zidovima Spomen doma. Put je završen kod masovne grobnice, gdje smo se pomolili za sve žrtve Vukovara, njima se poklonili i zahvalili što su dali živote za Domovinu.

Vraćamo se u MCDR gdje nas čeka ručak, ali i lunch paket za večeru, jer smo ovdje samo jedan dan. Poslije ručka idemo ponovno u dvoranu 1, hostela Dubrovnik, gdje imamo rezime – predavanje „Škola mira“ a poslije i kviz kroz koji smo se prisjetili onog što smo čuli i vidjeli tijekom dana. Na kvizu našu školu su predstavljali Patricija Kobaš i Leonadro Zovkić.

Ovom je završena posjeta MCDR, ali mi naš put nastavljamo posjetom Gradskom muzeju Vukovar, gdje dok mi obilazimo Muzej uz hustosa, u drugom dijelu zgrade zasjeda i Vlada RH.

Zadnja stanica našeg posjeta Vukovaru je i  Muzeju Vučedolske kulture, gdje smo u večernjim satima obišli muzej i upoznali se sa kulturom i razvojem ovog kraja lijepe naše.

Slijedio je povratak kući istim pravcem, ali i suprotnom smjeru. Prijatelje iz Vrbanje ostavljamo pred njihovom školam iza 19 sati, a mi pred našu dolazimo nekoliko minuta prije 20 sati.

Sjećanje i uspomene, kao i povijesne činjenice ovog puta sigurno će ostati trajno u nama.