preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Županja

Login
Školski list Lobi

JELOVNIK, CJENIK I UPLATNICA

KUHINJA

Priloženi dokumenti:
jelovnik za skolsku 2023.-2024..pdf

Dokumenti za prikaz
PRIMANJE RODITELJA

Priloženi dokumenti:
PRIMANJE RODITELJA 2022-2023.pdf

PROCEDURE

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
RASPORED ZVONJENJA I VOZNJE.pdf

Popis udžbenika

Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2016. godinu

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 5. 2020.

Ukupno: 110839
Ovaj mjesec: 1851
Ovaj tjedan: 210
Danas: 18
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
U KOZARČEVOJ ŠUMI - PROJEKTNA NASTAVA UČENIKA ŠESTOG RAZREDA
Autor: VALENTINA Kobašević Karaula, 31. 10. 2019.

Piše: Radojka Matić  

Prva smo škola u našoj županiji koja je 2006. godine započela terensku iskustvenu nastavu u šumu ( i ne samo u šumu!) pa je ovaj projekt postao tradicionalan za učenike naše škole. Ove smo godine projekt upotpunili posjetom kući Kozarčevih u Vinkovcima. Naš je projekt objavljen u stručnim časopisima kao primjer izvrsne prakse, a prezentiran je na državnoj razini u okviru Škole učitelja u Lovranu u organizaciji HPKZ. Snimili smo i nekoliko radijskih emisija i digitalnih materijala o šumi. Radovi nastali na terenu u stvaralačkim radionicama dobili su nekoliko državnih nagrada. Drago nam je da naš primjer slijede i druge škole u županiji, ali i šire.  

Ovogodišnji projekt s učenicima šestih razreda ostvarili su razrednici i predmetni učitelji: Marijan Janjić, Klara Matić Benčik, Iva Majačić, Đurđica Lovrinović  i Radojka Matić.  

 

Opširnije o samom projektu i FOTOGALERIJA u nastavku.

 

 


Opis projekta 

Aktivnosti u ovom projektu usmjerene su na zaštitu prirode i upoznavanje sa Spačvanskim bazenom, najvećim rezervatom hrasta lužnjaka u Europi, a u čijem okružju živimo. Polazište nam je lektirno književno djelo Josipa Kozarca ''Slavonska šuma'' 
Aktivnosti ove godine povezujemo s nastavnim predmetima Prirode – listopadna šuma, kiselost tla, s Likovnom kulturom –struktura hrapavosti i glatkosti, svjetla i sjene, boje; Matematike –  površina, obujam, sa Satom razrednika – ponašanje u prirodi, čist okoliš. Uključivanje ostalih predmetnih sadržaja ovisno je o organizaciji nastavnoga dana pa smo povremeno uključivali i Glazbenu  i Tehničku kulturu, Geografiju.  

U Hrvatskome jeziku povezujemo književno djelo sa sadržajima izražavanja i stvaranja, s uporabom opisnih pridjeva i stilskih izražajnih sredstava,  s uporabom glagola. Projekt uključuje sadržajnu povezanost međupredmetnih tema, primjerice: 

građanski odgojUčenik,  provođenjem  projekta,  sudjeluje u unapređenju života i rada škole.  

održivi razvojUčenik uočava da u prirodi postoji međudjelovanje i međuovisnost; razlikuje pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i na okoliš, objašnjava da djelovanje ima posljedice i rezultate, opisuje kako pojedinac djeluje na zaštitu prirodnih resursa, razlikuje osobnu od opće dobrobiti, empatičan je prema životinjama, prepoznaje važnost očuvanja prirode za opću dobrobit, prepoznaje vrijednost ekosustava, razmatra uzroke ugroženosti prirode.  

osobni i socijalni razvojUčenik razvija sliku o sebi, upravlja emocijama i ponašanjem, razvija svoje potencijale, razvija radne navike, razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima, suradnički uči i radi u timu, uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora, preuzima odgovornost za svoje ponašanje. 

poduzetništvo: Učenik upoznaje mogućnosti razvoja karijere i profesionalnoga usmjeravanja, planira i upravlja aktivnostima, sudjeluje u projektu ili proizvodnji od ideje do realizacije, upoznaje koje su sve koristi od šume. 

učiti kako učitiUčenik se koristi kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju problema, učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć,  koristi se  različitim strategijama učenja i primjenjuje ih u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja uz povremeno praćenje učitelja, kritički promišlja, pokazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju, koristi se ugodnim emocijama i raspoloženjem, kontrolira neugodne emocije. 

IKT: Učenik uz učiteljevu pomoć ili samostalno djelotvorno provodi jednostavno pretraživanje informacija u digitalnome okružju, stvara služeći se digitalnim  alatima. 

 

Učenik se usredotočuje na opipljivu prirodnu baštinu, istražuje ju, analizira na različite načine kroz predmetne sadržaje i zadatke, razmatra načine kako prezentirati svoj rad. Odrađujući projektne zadatke, predstavlja  svoj rad javnosti, u svojem razredu i školi, ali i javnosti. 

Za provođenje projekta od velike nam je pomoći Šumarija Županja i Šumarski muzej u Bošnjacima pa ovom prigodom posebno zahvaljujemo stalnim višegodišnjim suradnicima  i djelatnicima Hrvatskih šuma, zaljubljenicima u šumu  Antunu Leakoviću i Damiru Tucakoviću 

Tijekom rujna učenici su čitali lektirno djelo ''Slavonska šuma'' i posjetili uz stručno vodstvo kuću Kozarčevih u Vinkovcima. Sastavljali su pitanja i bilješke o djelu, a zadatke smo rješavali u šumi. Pisali su sastavak o šumi, povezujući stečena znanja s osobnim doživljajima.  

 U nastavi Prirode iskustveno su učili o slojevima u listopadnoj šumi, o biljnim i životinjskim vrstama Spačvanskog bazena. Na terenu su iz Matematike mjerili obujam i visinu stabala, upoznali strukturu hrapavosti i ritmičnosti te boja u likovnom izražavanju.  

Učenici najprije u Šumarskom  muzeju, uz stručno vođenje, razgledaju sve što je vezano za šumu, od vrsta drveća, slojeva šume, zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta, uporabnih predmeta, poslova koje obavljaju šumari, lugari, lovci. Upoznaju važnost hranidbenog lanca, doznaju o povijesti korištenja šume, geografskog položaja… ( Ono što učenici iskustveno vide i dožive, neprocjenjivo je!) 

Nakon razgleda muzeja, učenici odgledaju dokumentarni film o Spačvanskom bazenu i zaštićenoj najvećoj šumi hrasta lužnjaka u Europi, koji je snimila Vinkovačka televizija. 

Potom se odlazi u šumu. 

Šumarski stručnjaci, šumari, inženjeri šumarstva, djelatnici šumarije, lugari, nađe se i poneki lovac, učenicima stručno opisuju i pokazuju šumu, slojeve šume, uzgoj šume,  dob, pokazuju biljne i životinjske vrste neposredno u okružju te kako se treba ponašati u susretu, primjerice, s čoporom divljih svinja, s ptičjim gnijezdima, kukcima, odnos prema zaštićenim vrstama. Bude tu vrlo zanimljivih radoznalih i pametnih pitanja i odgovora. 

Učitelji potom dijele učenike u timove po predmetima, koji se kasnije rotiraju. Timovi zauzimaju i obilaze područja u skladu sa zadatcima koje rješavaju. Zanimljivo je kako im najednom i matematika i gramatika postaju drage. Radosno ih je gledati kako upijaju glasove i zvukove šume, zapisuju ih, dodiruju, uočavaju boje, visinu i oblik stabala, osluškuju šapat lišća, grle se sa stablima, trče prosjekom, hvataju se za ruke,  osluškuju jeku svojih glasova, oponašaju zvukove i glasove iz prirode. Iz sastavaka, koji potom nastaju, iščitavamo njihov osjećaj i doživljaj, ugođaj u izravnome susretu sa šumom. Ove smo se godine našli u zadivljujućoj učionici u šumi, s pravim velikim hrastovim stolovima, klupama i pločom,  okruženi poučnim stazama ( još u nastajanju).   

Lijep sunčan dan i nitko ne pita kada će doma ( iako su već odradili četiri sata nastave)! Skupine iz matematike mjeri površinu, obujam debla, iz prirode razgledaju i prepoznaju  slojeve šume, prepoznaju i imenuju vrste listopadnog drveća, iz likovne kulture prave otiske hrapave i glatke kore, prave otiske lišća, crtaju, slikaju… 

Učenici fotografiraju, prave audio zapise, priloge za filmić, skupljaju lišće za herbarij i za eko buketiće, skupljaju plodove, grančice, mahovinu,  paprat… Pitaju, razgledaju, opisuju, dodiruju, osluškuju, mirišu, jednostavno dišu šumu svim osjetilima, primjenjuju prethodna znanja u izravnoj stvarnosti.  

Doznajemo da šumu oštećuje najezda  hrastovih stjenica i da još nije pronađeno efikasno sredstvo za zaštitu, doznajemo da je sezona lova, ali i da je pojačan nadzor policije zbog migranata. Ugodno su nas iznenadili labudovi i nismo ih očekivali na Bošnjačkim virovima.  
Doznali smo da će ogrjevnog drveta biti sasvim dovoljno! 
Pred školu smo se vratili u kasnim popodnevnim satima, obogaćeni novim slikama i spoznajama o našoj šumi. Uz pomoć škole u organizaciji prijevoza i troškovima koje su platili roditelji, ostvarili smo i ove godine s novom generacijom učenika šestih razreda naš tradicionalni projekt '' U Kozarčevoj šumi''. 

Iskustvenim  učenjem učenici su doživjeli šumu i bogato prirodno nasljeđe koje treba čuvati. Učenici su se upoznali s planiranom sječom i obnovom  šume  te mukotrpnim desetljetnim uzgojem od žira i mladice (  koju srne i zečevi tako slatko pojedu ako ju ne zaštitiš) do stoljetnog hrasta; upoznali su koje su koristi od šume, ne samo za ogrjev, a osmijeh i radost nisu mogli skriti uz slike koje su ponijeli u neposrednom susretu sa slavonskim divovima hrasta, brijesta, graba, klena…  

Vrednovanje 

Sva iskustva i aktivnosti poslužit će upoznavanju s bogatstvom slavonske spačvanske šume i  potrebi očuvanja prirode te povezanosti čovjeka i prirode. Najuspješniji ostvaraji  i aktivnost učenika unutar predmeta bit će vrednovani ocjenom 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju