2019-04-08 13:07:06

Terenska nastava u Zagrebu – poseban nastavni dan

Učenici od petog do osmog razreda naše škole, njih oko stotinu, 3. travnja zamijenilo je učionicu terenskom nastavom u Zagrebu. Nastava je planirana godišnjim kurikulom i kada smo dobili termine za provođenje, ostvarili smo i više od planiranog.
Kao škola, odavno se trudimo pronaći i osmisliti sadržaje koji će upotpuniti učenikovo znanje i učenje na terenu na iskustven način te povezati sadržaje iz više predmeta. Ovaj put su to bili sadržaji iz Glazbene kulture, Hrvatskoga jezika, Povijesti, Geografije, Fizike, teme građanskoga odgoja, sata razrednika i dr.

FOTO:

http://os-mlovraka-zu.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=185

U Koncertnoj dvorani ''Vatroslav Lisinski''

Prvi planirani sadržaj ostvaren je u Koncertnoj dvorani ''Vatroslav Lisinski''. Zagrebačka filharmonija, pod ravnanjem maestra Tončija Bilića, predstavila je  Baletnu suitu ''Žar ptica'', a učenici Škole suvremenog plesa Ane Maletić upotpunili su dojam baletnim koreografijama. Sam balet i mitološku priču o žar ptici učenicima je približio Dinko Bogdanić, pedagog i koreograf. Prvi je to balet Igora Stravinskog, praizveden s velikim uspjehom u Pariškoj operi 1910. po libretu i u koreografiji slavnoga Mihaila Fokina.

Cilj ove edukacije je približiti mladima umjetnost, konkretno vrijednost klasične glazbe te kako priče iz mitologije mogu potaknuti maštu i ostvariti se i u drugim vidovima umjetnosti, primjerice,  u likovnoj, baletnoj, glazbenoj… Na ovaj način kultura prožima sve sfere doživljaja i života mladih. Na ovaj su način učenici ostvarili ishode iz Glazbene kulture te iz Hrvatskoga jezika, osvijestivši obilježja mita i likova iz mitologije, legende i bajke, sadržaje jezičnog izražavanja                 ( prepričavanje, opisivanje; pisanje vijesti, izvješća).

 

HNB – Financijska pismenost neophodna je u 21.st.

U drugom dijelu učenici petih i šestih razreda bili su na edukaciji u Hrvatskoj narodnoj banci. Tema je bila Financijska pismenost, a obuhvaćala je sadržaje o obilježjima hrvatskog novca, što rade banke i koja je uloga središnje banke, kako prepoznati sumnjive primjerke novca i ostala pitanja iz ovog područja.  Ova tema uskoro bi mogla postati sastavni dio novog kurikuluma jer su znanja o ovom području jako potrebna i u današnjoj se školi ne obrađuju. Učenici su na dar dobili brošuru i posebno izdanje Kovani novac Republike Hrvatske. U ugodnoj prezentaciji, uz tople kiflice i sok, učenici su razgledali novčanice iz raznih zemalja svijeta, upoznali motive i zaštitu naših novčanica, a na kraju su sudjelovali u kvizu o financijskoj pismenosti. Osim razvijanja financijskih kompetencija i podsjećanja na važnost i ulogu štednje, učenici su ostvarili ishode iz Hrvatskoga jezika na temu pripovijedanja, opisivanja, upoznavanja sa značajnim osobama iz našeg kulturnog i javnog života, a čiji su likovi na novčanicama. Tu su i teme opisa zatvorenog i otvorenog prostora. Aktivno su slušali, govorili, čitali. Nakon izlaska iz HNB neki su učenici odlučili da neće potrošiti sav džeparac! 

 

Hrvatski sabor – oni odlučuju što ćemo učiti


Skupina osmih razreda i 7.a za to je vrijeme bila u posjetu Hrvatskom saboru. Kako je trajalo zasjedanje, učenici su svjedočili radu saborskih zastupnika, koji su izgleda ''markirali''. U Sabornici ih je bilo jako malo, a u tijeku je bila rasprava o policiji. Od stručnog osoblja doznali su o povijesti Sabora, o prvim višestranačkim izborima i konstituiranju Hrvatskog sabora. Prošli su Glavnim stubištem do Predvorja Sabornice gdje se nalaze poprsja hrvatskih velikana, Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Stjepana Radića, Ante Starčevića, Strossmayera, Jelačića, Mažuranića i drugih.  Dojmljiv je bio posjet Dvorani Ante Starčevića. To je protokolarna dvorana  u Hrvatskome saboru u kojoj se primaju gosti Sabora i službena izaslanstva drugih parlamenata. Dvoranom dominira uljano platno koje prikazuje trenutak proglašenja našega Ustava, 22. prosinca 1990. godine. Hrvatski je sabor donio Ustav netom prije Božića pa se zato naziva i Božićnim Ustavom. U to vrijeme Hrvatska nije bila samostalna, već u sastavu SFRJ (Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije). Slika prikazuje svečanu sjednicu Sabora i trenutak u kojemu se prvi predsjednik Republike Hrvatske dr. Franjo Tuđman obraća zastupnicima u prigodi ovoga iznimno važnog događaja za hrvatsku državu. Osim usvajanja ishoda vezanih za Povijest, za građanski odgoj, učenici su na poseban način ponovili povijest hrvatskoga jezika u preporodno doba, a o posjetu će izvijestiti ili pisati reportažu te druge  oblike jezičnog izražavanja. 

 

Malo  (ne)zdrave  hrane

Nakon McDonald'sa,  pojedini razredi kratko su bili u razgledu Katedrale, ostali u razgledu samog središta grada, Trga bana Jelačića.

 Tehnički muzej – Nikola Tesla i planetarij

Zajedno smo se uputili u Tehnički muzej. Peti i šesti razredi bili su u planetariju, a 7.a, 8.ab u Kabinetu Nikole Tesle.

U kabinetu Nikole Tesle učenici su upoznati s multimedijalnim prikazom djetinjstva, školovanja, života i rada u Americi  kao i s odlikovanjima i priznanjima ovom našem znanstveniku koji je zadužio čitav svijet.

U stalnom postavu demonstracijskog kabineta prikazani su najvažniji izumi Nikole Tesle, izrađeni prema njegovim originalnim  prijavljenim patentima i nacrtima. Uglavnom su korišteni materijali iz vremena kada je živio Nikola Tesla. Njegov osebujan i specifičan život potiče nas na čitanje njegove autobiografije, zapisa i pisama svojoj obitelji. Učenicima su demonstrirani pojedini izumi, a  sami su aktivno sudjelovali  u izvođenju pojedinih pokusa, primjerice, okretno magnetsko polje, bežični prijenos elektromagnetskih titraja, demonstriran im je brod s daljinskim upravljanjem, Teslini visokofrekventni transformatori, model Tesline turbine i dr. 
Vjerujemo da će učenici pročitati autobiografiju i biografiju o ovom našem geniju koji je bio vizionar 21. stoljeća.

Peti i šesti razredi u planetariju, uz glazbu su se uveli u noć kako bi promatrali zvjezdano nebo. Nad njima je bio čitav nebeski svod i tajnovitost svemira. Kroz noć su otkrivali položaj zvijezda, planeta poput Jupitera, Venere, Marsa… Pratili su položaj Mjeseca, Mliječnu stazu, zviježđe Velikog i Malog medvjeda, Oriona, slušali priču o meteorima, starosti zvijezda, njihovu sjaju, nastajanju i nestajanju. Razvoj astronautike omogućio je da pomoću naprava možemo vidjeti  i najudaljenije zvijezde od Sjevernog pola do ekvatora u bilo koje doba dana i noći i u bilo koje godišnje doba. Učenici su doznali položaj zvijezda i planeta koje  mogu vidjeti bez pomagala između četiri i pet sati ujutro. Iako je u planetariju bilo mnogo učenika pa je bilo i znakova umora  i na samom početku smirivanja pojedinih, ( ipak su učenici čitav dan na nogama i bez predaha) petaši su izjavili da im je ovo bio najbolji doživljaj od svega što su taj dan vidjeli i posjetili.

 

Projekt ostvarili…

S učenicima u pratnji su bili njihovi razrednici i suradnici ( Hrvoje Juzbašić, KD ''V. Lisinski'', Radojka Matić za 5.a, Domagoj Šokičić i Lucija Čerkez za 5.b, Jelena Sremac za 6.a, Stjepan Lešić za 6.b, Ruža Mikić za 8.a i Ivana Kelava Tešić za 8.b).   U organizaciji prijevoza zahvaljujemo ravnatelju škole prof. Marijanu Oršoliću, a  realizacije ovog projekta ne bi bilo da nije bilo podrške i privole roditelja te njihova financiranje troškova putovanja, ulaznica i džeparca. Nadamo se da će naši učenici to znati cijeniti!


Osnovna škola Mate Lovraka Županja