Nakon iznimno uspješne prve radionice u sklopu školskog projekta „Zdravi tanjur“, danas je održana i druga radionica o zdravoj prehrani, ponovno pod stručnim vodstvom dr. Marine Dominković iz službe školske medicine. U fokusu je bila zdrava, prirodna i cjelovita prehrana – a učenici šestih razreda pokazali su izniman interes, radnu disciplinu i oduševljenje tijekom cijele aktivnosti.
Dr. Dominković još je jednom impresionirala učenike svojim pristupačnim, jasnim i motivirajućim načinom rada. Učenici su kroz praktičan rad učili o važnosti odabira kvalitetnih namirnica, raznolikosti obroka i ulozi prirodnih sastojaka u zdravoj prehrani.
Od zrna do palačinke – učenici sami samljeli brašno
Radionica je započela neuobičajeno i vrlo zanimljivo – učenici su ručno mljevenjem pripremali brašno od riže, slanutka i heljde. Time su stekli uvid u pripremu osnovnih namirnica „od nule“, ali i naučili prepoznati nutritivne razlike između pojedinih vrsta brašna.
Domaći „čoko-namaz“ bez šećera
Pod vodstvom doktorice pripremali su i prirodni namaz od lješnjaka, datulja i kakaa – potpuno bez dodanog šećera i aditiva. Učenici su s velikim zanimanjem pratili svaki korak i isprobavali teksture, mirise i okuse.
Palačinke na kokosovom ulju – s mlijekom i bez mlijeka
Slijedilo je pečenje palačinki, i to u nekoliko varijacija: s mlijekom, bez mlijeka te uz dodatak različitih nutritivno bogatih sastojaka. Pekle su se na kokosovom ulju, a mirisi su ubrzo ispunili cijelu učionicu.
Učenici su pokazali iznimnu spretnost, timski rad i veliku motiviranost. Posebno se istaknula njihova urednost i odgovornost pri radu, što je doprinijelo vrlo ugodnoj i poticajnoj atmosferi.
Oduševljenje i u zbornici
Kao i prošli put, pripremljene palačinke podijeljene su i djelatnicima škole. Reakcije su bile izuzetno pozitivne – palačinke su nestale u vrlo kratkom vremenu, što je najbolji pokazatelj uspješnosti radionice i njezine praktične vrijednosti.
Znanje koje ostaje
Uz kulinarski dio, dr. Dominković ponovno je učenicima prenijela niz korisnih savjeta o zdravoj prehrani, ravnoteži obroka, unosu ugljikohidrata, kvalitete masti i prirodnim izvorima energije. Šestaši su aktivno sudjelovali, postavljali brojna pitanja i pokazali zavidnu razinu interesa.


















